مشکل سرعت پاپیو و کند شدن کامپیوتر

  

مشکل سرعت پاپیو و کند شدن کامپیوتر

برخی کاربران ممکن است در زمان کار دچار افت سرعت شوند و این برای آنها آزار دهنده باشد چه عواملی باعث کند شدن عملکرد سیستم  خواهند شد با ما همراه باشید تا این عوامل را بررسی کنیم  و راه حل های مختلفی را  در اختیار شما قرار دهیم.

مشکل سرعت پاپیو و کند شدن کامپیوتر

اولین عاملی که باعث کاهش سرعت سیستم می شود بارگذاری خودکار است .

کامپیوتر ها  در زمان بوت شدن لیستی از نرم افزارها  را در ویندوز بارگذاری می کنند اگر نرم افزارهای زیادی را در حافظه قرار دهند و سایر منابع ویندوز را به خود اختصاص دهند  واسط کاربری  ویندوز شما از سرعتش کاسته می شود شما کاربران می توانید برای غیر فعال کردن نرم افزارها در هنگام بارگذاری ویندوز از گزینه msconfig استفاده نمایید کافیست این عبارت را در منوی استارت بنویسید تا گزینه ایی بنام system configuration برای شما نمایان شود با انتخاب این گزینه یک پنجره برای شما باز می شود شما میتوانید گزینه services را انتخاب کنید در این بخش شما میتوانید هر سرویسی را که تمایل ندارید غیر فعال کنید.

عامل دوم رقابت نرم افزارهای آنتی ویروس

نصب یک نرم افزار انتی ویروس بر روی سیستم بسیار مناسب است اما برخی کاربران دو یا چند آنتی ویروس را روی سیستم خود نصب می کنند اجرا شدن این نرم افزارها همزمان با هم اصلا روش مناسبی برای جلوگیری از ویروس ها نیست بنابراین هر وقت میخواهید یک آآنتی ویروس جدید را نصب کنید اول آنتی ویروس قدیمی را غیر فعال کنید.

عامل دیگری که باعث کندی سیستم می شود کثیف بودن خود کامپیوتر است

اگر کامپیوتر شما تهویه مناسب نداشته باشد به مرور زمان دچار مشکل میشود پس همیشه تهویه سیستم خود را چک کنید هر چند وقت یکبار سیستم خود را تمییز کنید تا گرد و خاک مانع خنک شدن قطعات داخل کیس نشود.

پر شدن فضای دیسک هم بی اثر نیست هیچ وقت تمام فضای دیسک خود را با انواع فایل ها و نرم افزارها پر نکنید همیشه بگذارید مقداری از فضای دیسک آزاد باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.