مشکل جلو رفتن ساعت کامپیوتر

مشکل جلو رفتن ساعت کامپیوتر

یکی از مهم ترین موارد در کار با رایانه تنظیم صحیح ساعت سیستم می باشد و عدم تنظیم آن موجب اختلال در عملکرد برخی نرم افزار ها و باز نشدن برخی از وب سایت هاست.

علت جلو رفتن ساعت بعد از بالا آمدن ویندوز چیست؟ این سوال بارها برای کاربران پیش آمده است  ما هم علت و راه حل این سوال  را در این مطلب آماده کرده ایم تا بقیه کاربرانی هم که با این مشکل مواجه می شوند بتوانند به راحتی آن راه حل کنند.

این مشکل معمولا به دو دلیل عمده رخ می دهد علت اول تنظیم نبودن تایم در ویندوز که معمولا باعث به هم ریختن ساعت می شود و علت دوم می تواند به خاطر ضعیف بودن باطری باشد شاید شما ندانید که یک باطری روی مادر برد شما نصب شده است اگر نسبت به مادربرد اطلاعاتی در دست ندارید  باید بگم مادر برد قطعه ایی است که دیگر قطعات سخت افزاری بر روی آن نصب شده اند این باطری شبیه به یک باطری ساعت است. .

وظیفه این باطری حفظ تنظیمات بایوس می باشد  که تنظیمات زمان سیستم  تنظیمات سخت افزاری  و ... هم شامل آن میشود.

  CMOS ارتباط مستقیمی با بایوس دارد هر تغییری که کاربر بخواهد روی بایوس انجام دهد در CMOS ذخیره می شود اما متاسفانه یک مشکلی که وجود دارد این است که بعد از خاموش کردن کامپیوتر اطلاعاتی که در آن ذخیره شده از بین می روند برای جلوگیری از چنین مشکلی از یک باطری استفاده می شود  این باطری وظیفه تامین تغذیه مورد نیاز CMOS  را در شرایطی که رایانه خاموش می باشد بر عهده دارد  تا اطلاعات ذخیره شده درCMOS پاک نشوند یا از بین نروند.

 در کنار باطری یک کریستال یافت می شود که وظیفه به روز نگه داشتن ساعت را بر عهده دارد مقادیر ساعت پس از تنظیم در  بایوس در داخل تراشه CMOS ذخیره شده  و زمان خاموش بودن رایانه تراشه با استفاده از باتری کار به روز نگه داشتن ساعت  را انجام می دهد اگر از این طریق مشکل رفع نشد کافیست یک باطری خریداری کنید باطری قبلی را از جای خود خارج کرده و باطری جدید را در جای خود قرار دهید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.