مشکل روشن شدن خودکار کامپیوتر

مشکل روشن شدن خودکار کامپیوتر

وقتی ویندوز خاموش است ممکن است برخی دیوایس ها آن را دوباره روشن کنند یعنی شما احتمال دارد به طور تصادفی دکمه ای از کیبورد را بزنید  یا موس را حرکت بدهید در این مطلب ما قصد داریم عوامل این موضوع را بررسی کنیم تا کامپیوتر به طور خودکار روشن نشود.

1.روشن شدن خودکار ویندوز توسط موس

ابتدا به کنترل پنل بروید و برروی گزینه موس کلیک کنید البته برای رفتن به قسمت کنترل پنل هم میتوانید از دکمه های win+x استفاده کنیدیا داخل منوی استارت اون را سرچ کنید.

بعد اینکار میتوانید به تب هارد ورد بروید و موس خودتان را انتخاب کنید و سپس گزینه properties را انتخاب کنید و بعد بر روی گزینه ی change settings کلیک کنید

اکنون میتوانید به تب power management بروید و گزینه ی Allow this device to wake the computer را غیر فعال کنید.

2.جلوگیری از روشن شدن خودکار کامپیوتر توسط کارت شبکه

ابتدا بر روی دیوایس منیجیر کلیک کنید برای اینکار میتوانید دکمه های win+pause را بزنید و سپس دیوایس را انتخاب کنید

حال در بین گزینه ها ،گزینه Network adapters را انتخاب کنید حالا در لیست درایورها ی شبکه گزینه properties را انتخاب کنید و سپس به تب power managementبروید و گزینه Allow this device to wake the computer را غیر فعال کنید.

مشکل دانلود نکردن کامپیوتر

مشکل دانلود نکردن کامپیوتر

ممکن است شما بخواهید فایلی را در کامپیوتر باز کنید ولی موفق نشوید این راهکارها را امتحان کنید  تا مشکل شما حل شود.

به احتمال زیاد خطای یک درایور میتواند علت باز نشدن یا خرابی فایل باشد ما در این مطلب به شما راه حلی را پیشنهاد می دهیم که خطای درایور کامپیوتر را بدون استفاده از نرم افزارهای جانبی جستجو و رفع کنید.

برای اینکار ابتدا کامپیوتر را باز کنید و یکی از درایورهای خود را انتخاب کنید و سپس وارد بخش Tools شوید در ویندوز 7 و ویندوز xp بر روی check now و در ویندوز 8 بر روی check کلیک کنید.

در صورتی که ویندوز شما 7 و یا xp باشد یک پنجره برای شما باز می شود در این پنجره دو گزینه وجود دارد یک گزینه برای ترمیم فایل های سیستم به صورت خودکار است و گزینه دوم برای بررسی بخش های بد ستکور و تلاش برای برگرداندن آنهاست.

مشکل دانلود نکردن کامپیوتر

شما باید هر دو گزینه را انتخاب کنید و بعد روی استارت کلیک کنید. بعد از اتمام شدن این کار منتظر بمانید تا برنامه کار خود را انجام دهد در صورتی که شما تجربه ندارید و این کار را برای بار اول است که انجام می دهید قطعا مدت زیادی طول خواهد کشید تا کار به پایان برسد و در آخر بر روی ok کلیک کنید.

مشکل ریستارت شدن کامپیوتر

مشکل ریستارت شدن کامپیوتر

مشکلات زیادی میتواند باعث خراب شدن سیستم شما بشود ما یکی از این مشکلات را به شما معرفی می کنیم و در مورد آن به شما توضیح مختصری می دهیم تا شما با این مشکل کامپیوتر آشنا شوید و هر وقت این مشکل در کامپیوتر شما رخ داد بر اساس مطالبی که یاد گرفته ایید بتوانید از پس حل کردن این مشکل بر آیید در صورتی که برای خود چندین بار این مشکل را حل کرده باشید به آسانی می توانید به دیگران هم در حل کردن آن کمک کنید.

یکی از مشکلات خیلی آزار دهنده ی کامپیوتر ریستارت شدن آن می باشد که این مشکل ممکن است هر کاربری را نگران کند اما تا افراد با تجربه وجود دارند نباید کاربران نگران این موضوع باشند ما می توانیم با توضیح دادن در مورد این مشکل شما را اگاه تر کنیم.

مشکل ریستارت شدن کامپیوتر دو دلیل دارد یکی سخت افزاری و دیگری نرم افزاری می باشد.

دلیل نرم افزاری :

ممکن است سیستم شما دچار مشکل ویروسی شدن باشد که حل این مشکل زمان زیادی نمی برد شما کاربران عزیز می توانید یک انتی ویروس قوی روی سیستم خود نصب کنید تا دیگر از وجود این مشکل رنج نبرید .

البته نصب ناقص برنامه ها هم بی تاثیر نیست زمانی که شما برنامه ها را به درستی نصب نمی کنید خود به خود سیستم شما ریستارت می شود.

دلایل سخت افزاری:

حرارات بالای سی یو پی.اگر فن سیس یو پی شما دچار مشکل شود یا بیش از اندازه داغ شود سیستم به طور خودکار ریستارت می شود در این صورت بهتر است فن سی یو پی را بررسی کنید تا  بتوانید با یک خنک کننده مشکل  را برطرف  کنید.