حذف ویروس shortcut از کامپیوتر

حذف ویروس shortcut از کامپیوتر

اکثر کاربران با مشکل ویروس شورت کات روبه رو شده اند این ویروس یک بدافزار است که در فایل های کامپیوتر ذخیره می شود این مشکل در گام اول مشکل ساز نیست و برخی کاربران بدون آنکه به آن توجه کنند از کنار آن رد می شوند

کاربران فکر می کنند شورکات فقط یک شورکات است اما نمی دانند به مرور زمان این ویروس روی کامپیوتر تاثیر می گذارد و تمام فایل ها متاثر از این ویروس می شوند و این احتمال هم وجود دارد که دستگاههایی که به کامپیوتر هستند دچار این مشکل شوند.

حال بهترین راه برای خلاص شدن از شر این ویروس شناسایی آن و استفاده از ترفندهای حذف همیشگی ویروس از سیستم است که در ادامه مطلب آنها را می خوانید.

شما میتوانید از طریق نرم افزار usbfix تمام دستگاه های آلوده به ویروس شورتکات را اسکن کنید این برنامه یک از بهترین برنامه های کم حجم برای پاک کردن ویروس شورتکات می باشد

فایل bat یک فایل کد نویسی است که حاوی اسکریپت های قابل فشرده سازی می باشد این فایل می تواند ویروس شورکات را غیر فعال کند

شما میتوانید از طریق رجیستری ویندوز بررسی کنید که شورکات وارد سیستم شده است یا خیر

برای ورود به رجیستری ابتدا Task Manager را باز کنید و سپس روی گزینه processes کلیک کنید و بعد از اینکار گزینه End process را انتخاب کنید و بعد پنجره Run را باز کنید  و عبارت regedit را تایپ کنید تا وارد بخش Registry Editor شوید

حال در مسیر Run به دنبال رجیستری بگردید و سپس آن را Delete کنید.

مشکل زیر نویس گوشی

مشکل زیر نویس گوشی

شایع ترین مشکلی که ممکن است برای گوشی های اندروید پیش بیاید مشکل عدم نمایش زیر نویس است یعنی اگر شما میخواهید فیلمی را تماشا کنید زیر نویسی که در پایین فیلم می بینید بصورت ناخوانا است و هر چه تلاش کنید مهفوم آن را نخواهید فهمید ما در این مطلب چند راهکار برای حل این مشکل به شما معرفی می کنیم شما با انجام این کار ها میتوانید براحتی مشکل زیر نویس گوشی خود را حل کنید.

رفع مشکل زیر نویس فارسی با استفاده از نرم افزار کم پلیر

1.برای اینکار ابتدا دکمه f2 کیبورد  را فشار دهید تا صفحه preferences برای شما باز شود

2.در این صفحه گزینه subtitle processing را انتخاب کنید و سپس بر روی font style کلیک کنید

3.در قسمت بعد روی منوی کرکره ای charset کلیک کنید و سپس بر روی گزینه Arabic بزنید و بعد پنجره را ببندید این روش میتواند به شما کمک کند تا مشکل زیر نویس شما حل شود

اما اگر همچنان مشکل زیر نویس وجود داشت ممکن است فرمت زیر نویس با فیلم شما سازگاری نداشته باشد که در این صورت می بایست زیر نویس را به صورت دستی در بخش تنظیمات انتخاب کنید.

اگر با کمک این مطلب نتوانستید مشکل زیر نویس گوشی خود را برطرف کنید با کارشناسان همراه رایانه تماس بگیرید تا مشکل گوشی شما را برطرف کنند.

 

مشکل کیبورد کامپیوتر

مشکل کیبورد کامپیوتر

یکی از مشکلات کامپیوتری که برخی از کاربران درگیر آن هستند مشکل کار نکردن کیبورد است آیا این مشکل  قابل حل شدن است؟ما در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید خودتان براحتی این مشکل را حل کنید.  ابتدا باید بدانید دلیل مشکل را پیدا کنید و سپس آن راه حل کنید .

اگر تعدادی از کلیدهای کیبورد کار نکردند اما بقیه کلیدها بخوبی کار می کنند حتما علت آن به خاطر اشغال هایی است که در لابه لای کلیدها می باشند برای تمیز کردن کیبورد خود را کج کنید و سپس آن را تکان دهید تا هر چیزی که داخل کیبورد است خارج شود .

گاهی اوقات هم دکمه های f در بالای صفحه کلید و دکمه اعداد کار نمی کنند این کلیدها بسیار پر کاربرد هستند برای حل این مشکل ابتدا روی کلید استارت کلیک کنید و سپس گزینه settings را انتخاب کنید و بعد از اینکار روی سیستم کلیک کنید و گزینه Apps 8 features را انتخاب کنید.

و به دنبال گزینه synaptics pointing Device بگردید و آن را انتخاب کنید در این صورت روی گزینه uninstall کلیک کنید تا حذف شود و بعد سیستم را مجددا راه اندازی کنید در صورتی که بعد از راه اندازی باز مشکل وجود داشت به سایت سازنده رایانه مراجعه کنید و درایور مخصوص برای سیستم خود دانلود و سپس نصب کنید.

مشکل سیاه شدن صفحه گوشی

مشکل سیاه شدن صفحه گوشی

سیاه شدن صفحه گوشی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه شده اند اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که اخیرا با این مشکل روبه رو هستید  با ما همراه باشید .

برای حل مشکل سیاه شدن صفحه راه حل های زیادی وجود دارد که ما در این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

اولین راه حل این است که گوشی را به حالت ریکاوری ببرید برای اینکار مسیر زیررا طی کنید.

در اولین قدم دکمه های هوم و زیاد کردن صدا و پاور را با هم فشار دهید زمانی که صدای ویبره موبایل را شنیدید آن موقع دکمه پاور را رها کنید ولی دو دکمه دیگر را نگه دارید و این دکمه ها را تا زمانی بگیرید تا صفحه ریکاوری را مشاهده کنید.

در این صفحه با دکمه کم کردن صدا بین آپشن ها بچرخید تا با گزینه wipe cache partion برسید و بعد آن را انتخاب کنید در این صورت کش پاک می شود و گوشی شما به خوبی را ه اندازی می شود.

در صورتی که با روش بالا مشکل برطرف نشد بهترین کار این است گوشی خود را در حالت Safe mode را اندازی کنید و سپس برنامه ای که بعد از نصب آن با این مشکل روبه رو شده اید، همچنیت حافظه پنهان موبایل خود را پاک کنید.تا مشکل رفع شود .

در صورتی که باز مشکل وجود داشت باید گوشی را به حالت اولیه بازگردانید برای این کار ابتدا وارد تنظیمات شوید اما توجه داشته باشید که با انجام این روش تمام دیتاهای شما پاک می شوند پس سعی کنید قبل از انجام این روش یک بکاپ از دیتاهای خود بگیرید .

اگر هیچ یک از روش های بالا جواب نداد دیگر باید گوشی خود را به یک تعمیرگاه موبایل ببرید تا مشکل گوشی شما را رفع کند.

مشکل ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر

مشکل ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر

یکی از مشکلاتی که کاربران کامپیوتر با ان ممکن است برخورد کنند مشکل ریستارت شدن ناگهانی کامپیوتر است به عنوان مثال شما رایانه خود را روشن می کنید و در حال انجام کارهایتان هستید که به طور ناگهانی سیستم ریستارت می شود این مشکل دو دلیل  دارد مشکل نرم افزاری ،مشکل سخت افزاری.

ما در این مطلب قصد داریم دلایل ریستارت شدن کامپیوتر را بررسی کنیم شما هم میتوانید با ما همراه باشید.

دلایل نرم افزاری

یکی از دلایلی که باعث میشود سیستم شما به طور ناگهانی ریستارت شود ویروسی شدن کامپیوتر است  برای حل این مشکل باید یک آنتی ویروس نصب کنید و یا میتوانید برای رفع مشکل ویروسی شدن اطلاعات روی هارد را پاک کنید و اقدام به نصب ویندوز کنید.

یکی دیگر از دلایلی که موجب بروز همچین مشکلی می شود نصب نرم افزارهای ناقص است که با نصب نرم افزارهای ناقص اشکال در رجیستری ایجاد می شود با نصب ویندوز این مشکل برطرف میشود.

دلایل سخت افزاری

اگر سی پی یو کامپیوتر شما بیش از حد داغ شود سیستم به طور ناگهانی ریستارت میشود که برای رفع همچین مشکلی باید به تعمیرگاه کامپیوتر مراجعه کنید. تا فن سی یو پی را بررسی کند.

گاهی اوقادت مادربرد کامپیوتر خراب میشود که شما به محض خراب شدن مادر برد باید اقدام به تعویض آن کنید اینکار بهتر است به عهده ی یک متخصص ماهر انجام شود.